Doorgaan naar hoofdcontent

Forecasting 2016. Inzicht in een nieuw jaar

Go in Flow, Embrace Your Light and be the best version of yourself you can ever BE.


2016: Maak je relaties zo persoonlijk mogelijk! Synchroniciteit at the Hightest Level
2016: Into the FLOW: Voorspoedjaar bij uitstek
2016: Het jaar om je huis te verkopen of een nieuw huis te kopen.
2016: Het jaar van nieuwe relaties, bruiloften of trouwgeloften opnieuw bezegelen.
2016: Het jaar dat de Engelen op AARDE neerstrijken.

SOOOOOO.. lean back and relax?? NO.
Wanneer je dat gaat doen, graaf je, je eigen spreekwoordelijke graf.
ALS je dit jaar, ieder uur ten volle benut, heb je in 2017 een rust jaar, een stilte jaar,
een leanback jaar. Een jaar om eens echt goed uit te rusten, bij te tanken en verre reizen te maken. 

Stel je in 2016 je mooiste, krachtigste schip voor,
en bedenk de koers van de mooie wateren die je in 2017 wilt bevaren..
Je echte reis-dromen die je verwezenlijkt wilt zien.

FLOW als de allerkrachtigste levensstroom, in jezelf en om je heen!

Mijn vorige Forecasting Blogs uit 2013, 2014 en 2015 waren pittig ....
De onderliggende teksten gingen veel over de nieuwe krachtige en snelle energieën te leren begrijpen...
Leren, jezelf sneller af te stemmen, de energie in jezelf en om jezelf heen krachtiger te maken.
Krachtiger maken zodat je jezelf niet continu hoeft te beschermen tegen de (onbewuste) energieën van anderen, maar zodat je het kunt inzetten om anderen te HELPEN.

Want nogmaals, eudaimonia, het belangeloos inzetten van het helpen van anderen,
dwingt voorspoed af.
Het tegenovergestelde: informatie achterhouden voor anderen, maakt zwakker en ziek.

20 Jaar geleden waren deze energieën nog niet zo sterk aanwezig als de afgelopen jaren 2010-2016.
Dit is waarom de oude garde, de oude managers en directeuren hier absoluut nog niet naar handelen,
en het waarschijnlijk ook niet kunnen voelen ...

Heel anders zal het de komende tien jaar gaan met de Jonge Directeuren van de Nieuwe Tijd.

Het is buitengewoon fascinerend dat er deze zomer, in 2015 maar liefst 4 Defensie-Dates mijn pad hebben bewandeld: mariniers, landmacht/ luchtmacht/marechaussee..
Dan ga je jezelf toch echt afvragen wat hiervan nu de betekenis is....
Enkele hiervan hebben zelfs meegedaan aan de yoga en meditatielessen.
Compleet nieuwe ervaringen, openingen vanuit het hart, bijzonder vond ik het.

En nee, ik zit op geen enkele app of relatiesite. Ja - het kan gewoon gebeuren,
in het leven buiten je woonkamer, om nieuwe interessante personen spontaan te ontmoeten.

Alles wat ik in de 2015 forecasting blog heb geschreven is voor mij in ieder geval waarheid geworden.
Specifiek het stukje waarin ik vertel dat er een ijzersterke communicatie van je verwacht wordt..

Ik heb, ook nog eens, altijd gevraagd om een communicatief sterk persoon. Nou, dan moet je bij de marechaussee zijn, dan komen je dromen wel uit.

Zonder alle gekheid op een stokje, het was een sterk leerproces voor beide partijen en het is enorm helend geweest voor de oude pijn die nog in mijn hart zat, wegens het plotsklaps overlijden van mijn marinier-broertje. Maar het communicatief-sterk, ga ik toch vervangen voor; 
zachte empathische communicatie in 2016.

Ik ben absoluut een voorstander van deze snelle en moderne tijd. Deze tijd vraagt om Snelle Denkers.
Snelle, gezonde denkers vanuit BEIDE Hersenhelften!
Deze zijn zeldzaam.. dus als je dit kunt, voel je GEZEGEND en inspireer anderen ...

Een stapje verder is 'The Enlightened Mind'
Hiervan zullen er in de komende jaar 2016-2020 veeeeeel meer komen.

Door deze snelle tijd gaat ALLES sneller.. ook je celdelingen.. en ik hoop dat je nu voelt waar ik op doel ....
Ik heb het al eerder benadrukt in andere blogs: het is geen grapje meer.
Het is uiterst belangrijk dat je jouw unieke gevoelige lichaam kent en dat je alleen het allerbeste voedsel en drinkwater in deze prachtige unieke lichtmachine stopt.

Het is passé om dronken op een feestje of netwerkborrel te staan.
Ook al is het nieuwjaar of je eigen verjaar, gezondheid en fitheid zijn de nieuwe trend.
De nieuwe generatie managers zijn super fit en voelen zich vernieuwend en krachtig als ze een spa rood bestellen.

Ook is duidelijk te zien op festivals, waar de meest fitte mensen, af en aan lopen, met stukjes fruit en verse smoothies. Het is niet meer van deze tijd om laveloos van de wereld af te gaan en andere mensen hiermee lastig te vallen. Voor wie dit wel doet, ligt veel agressiviteit op de loer: helaas iets wat vooral mannen het komende jaar onder elkaar gaan ervaren.

Het tij voor vrouwen en het gevit op elkaar, de jaloezie en het licht in elkaars ogen niet gunnen, lijkt hierin ook te keren. Eindelijk! Mag het eens na ruim 1000 jaar...

Het kaf van het koren wordt gescheiden en banden met jaloerse vriendinnen, zusters of nichtjes zullen verbroken worden. Het is belangrijk sterke sociale banden te vormen waarop je de rest van je leven terug kunt veren. Niemand, maar dan ook niemand, kan het snelle veranderende tempo van deze aarde alleen aan. Het is dan ook zo ontzettend belangrijk, en dit heb ik al heeeeeel vaak genoemd om informatie te DELEN.
DELEN versterkt, vergroot, verrijkt en creëert meer ruimte en gezondheid in jezelf.
Op de locatie waar ik lessen geef, staan ze te springen om vrijwilligers o.a. voor vluchtelingensteun.
De tijd dat je zonder baan, verveeld op de bank gaat hangen, met smartphone in de hand, kan echt niet meer. Spring ervan af, jump een paar keer in het rond, geef jezelf een mep onder je kont en kom in actie!
Je lichaam zal alleen maar verslappen en verder uithangen als je de handen niet uit de mouwen steekt.

Money makes the world go round, maar als jij ziek wordt, krijg je niks van deze unieke wereld te zien..
Werken staat niet op nummer 1. Zelfkennis wel.
Mijn allersterkste overtuiging is, dat je hier bent om te leren & te eren.
Kennisverrijking en dankbaarheid. Jezelf van binnenuit ontwikkelen, krachtiger en mooier maken.
Ze zouden de reclames van Velthuis Kliniek moeten verbieden,
ongelooflijk dat dit in 1 uur tv kijken 3 keer voorbij komt.

Ik krijg echt buikpijn als ik eraan denk hoeveel vrouwen, of nog erger jonge meiden, hiervoor de bijl gaan.
Je eerste botox prikje zal misschien best mooi zijn, maar het blijft niet vereeuwigd,
en het is NIET LICHAAMSEIGEN.
Hoezeer ze ook beweren dat er geen schadelijke nadelige gevolgen op dieren getest zijn..
wacht maar af en huiver, hoe ze hier over 10 tot 15 jaar op terugkomen.

Net als de silicone trend van 10 jaar geleden, nu deze veelvuldig blijken te lekken,
wil ook geen normaal-nadenkende vrouw Plastic in haar lijf. Uit onderzoek blijkt, dat je zelfbeeld alleen maar daalt en daalt en daalt en daalt ...... Plastic-Botox vrouwen, zijn de vrouwen met de meeste afgunst en jaloezie in het systeem (vast door het gif en loszwevende plastic deeltjes) Laat deze wezens maar links verder diggen naar het goud wat niet bestaat.

In 2017 gaat die TV met alle crazy reclames de deur weer uit, net als in de periode van 2011-2014.
Waarin ik avond, na avond achter elkaar, gemiddeld 3 uur in meditatie zat.
Iemand (de officier) vroeg me laatst; waarom zou je dat in godsnaam überhaupt willen?
Het antwoord is simpel; Het maakt mijn dag een 10+.
Yep ik geef scores aan mijn dag, en ik kan je vertellen dat zelfs het beste tv programma gemiddeld niet boven een 8 uitkomt. Ook al houdt ik zo ontzettend van dance Dance DANCE!!
Je kunt beter je vriendinnen optrommelen om hiervoor zelf in actie te komen toch?
Of een mooie salsa cursus volgen met een swingende man is ook fijn voor de gelukshormonen.

We zullen positief afsluiten.
Dit jaar: 2016 is er dus een energetisch, enorm hoge piek!! Zorg dat je hierop kunt surfen!
Ontwikkel jezelf, en haal je meest glanzende en sterke persoonlijkheid naar boven.
Daarna daalt de piek weer om in 2020 tot een nieuw level te komen.

Voor mijzelf, zal 2016 eruit zien als een jaar, met een overvloed aan workshops geven.
In en buiten Nederland, om daarna in 2017 volledig de stilte in te gaan en andere werelddelen te verkennen, nieuwe ongekende inspiratie op te doen. Een jaar geen social media, geen blogs, geen workshops.

2017 

Wordt een jaar van inkeer, veel leren en van compleet nieuwe dingen integreren!!
Wie weet schrijf ik daar in 2018-2019 een nieuwe blog over.
Tot die tijd, staat er eigenlijk heel veel informatie in voorgaande Blogs.
Consulten gaan gewoon door, dus voor specifieke vragen kun je me altijd via de website benaderen.
 www.studio-flow.nl

TOT SLOT: DATA PLAN TIPS

Sinds 2014 schrijf ik al dat 2017 een jaar is om voor een verre reis te sparen.
Overal om me heen voel ik het al.

Ik kom in een nieuwe kledingoutlet (winkel bijna nooit) en de jonge achter de toonbank begint me uit het niets te vertellen dat hij terug naar Costa Rica wil...
Ik drink een drankje met mijn lieve Veldhovense vriendin en de ober begint uit het niets een lang verhaal dat hij maar tijdelijk hier is en terug naar Australie wil...

Mensen willen uitvliegen, unwire, connecten, back into nature en op een heel diep en heel krachtig niveau opladen, want je weet het... de toekomstige pensioengrens gaat richting de 80 jaar ;) 


Maanden-overzicht:

Januari: Pas op dat je niet ziek wordt, eet high energy food.
Februari: Slaap extra.
Maart: Fight yourself Fit.
April: Absorbeer de eerste zonnestralen
Mei: VRIJ!!!!! Plan zoveel mogelijk vrij, een vakantie en fijne dingen.
Juni: Je kunt er tegenaan KNALLEN
Juli: VRIENDEN EN FAMILIE TIJD
Augustus: Heel veel zomer-siësta's en nieuwe plannen op je laten inwerken.
September; Knal maand bij uitstek! Als je goed je best doet kun je nu 3 maandsalarissen in eens verdienen.
Oktober; Oktoberfest :) geniet nog eens van die laatste zonnestralen, geef een feestje en kook voor je vrienden.

November: Maak je klaar voor een strenge winter. Schaf goede winterkleding aan en verwen jezelf met dekentjes op de bank.
December: Balans maand. Hou je balans tussen jezelf en je omgeving. De feestdagen, de suikers en het voedsel wat eigenlijk het beste bij jou past. Geniet, maar pas op om andere mensen te pleasen ...
Suiker is de nieuwe No Go en Jammie Olliver zet zich hier hard voor in met zijn nieuwe diabetes stichting.

Deze Forecasting Blog is voor de helft geschreven in een meditatieve (Ibiza) staat in juni-juli 2015.
De andere helft is aangevuld op 17-09-2015 tijdens sterke kundalini visionary meditaties ter voorbereiding op de workshop Back Into the FLOW.



Reacties

  1. Mooi geschreven, over de rol van drank, de invloeden van media, de invloeden van jaloerse en onechte vriendschappen, er zit veel in waar ik sinds korte tijd al mee bezig ben. Voor mij vallen veel plaatjes dit jaar in elkaar en wordt mijn puzzel compleet. Waarna ik weer kan beginnen vanuit rust dingen te gaan verdiepen. Ik heb een blogje over geschreven.

    http://estherthatsme.blogspot.nl/2016/01/kundalini-yoga-en-meditatie.html

    Warme groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Esther, een eerste reactie!! Wat leuk!! ik heb je blog over je proefles kundalini yoga net gelezen: wat ontzettend leuk! Tot volgende week, veel liefs XX

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2018 Dans, Flow, MANIFESTATIE

De eerste dansafspraken voor 2018 zijn op mijn verjaardag gemaakt, nieuwe dansschoenen zijn gekocht, ik voel aan m'n wateren dat 2018 een fantastisch dansjaar wordt!! De energie van 2017 was voor mij, wellicht ook anderen, een jaar van een grote innerlijke reis met heerlijk cocoonen (in Japan!) Om in 2018 als een nieuwe vlinder met prachtige kleuren naar buiten te knallen. Voor mij manifesteert dit nu in het schilderen van een Nieuwe Yoga Studio!!! Natuurlijk gebeurd dit onder dansende swingende muziek, mijn MOOD BOARD van 2017 wordt realiteit! Over 2018 8 is het getal van de magie en 11 van MANIFESTATIE! BLIJF in je KRACHT staan, OMARM alles, werk aan je communicatie-skills, laat 2018 voor je werken en een super krachtig manifestatie jaar worden!! Al bij AL, denk ik dat de Flow van 2018 er 1 is met de vibraties van DANS!! So, Despacitoooooooo! Is dit eerste kwartaal van 2018 voor jou ook interessant geweest? Dacht je de eerste week van januari rust

Combinatie Kundalini Yoga en Shiatsu Therapie werkt snel

De officiële lezing van het Japanse Ministerie van Gezondheid over Shiatsu is: "Shiatsu is een vorm van manipulatie met duimen en handpalmen waarbij druk wordt uitgeoefend op de menselijke huid om interne stoornissen te corrigeren, de gezondheid te bevorderen of te bewaren en het herstel van specifieke klachten te ondersteunen". Shiatsu werkt met Qi en Meridianen. Meridians are channels in which prana energy travels!! There are 5 primary meridian channels that run through the body which all correspond to specific organs. These primary meridian points also branch off into other meridians channels. The 5 primary meridian channels include a “yin” organ and a “yang” organ. When there is an issue in one of the organs, it can cause the flow in its specific meridian channel to be blocked.  For example, blockages in the lung meridian can manifest as tension in the forearm and back shoulder tension can be from the small intestine. This is why it is a good practic

QI het Mysterie en Wonder

Het concept Qi is iets waar ik dagelijks mee werk en over nadenk ... Hoe is Qi het beste omschrijven en begrijpelijk te maken? Qi is het absolute hart van de Oosterse Geneeskunst. Zowel in shiatsu therapie als in kundalini yoga vormt het de basis. Dat wat het leven BEZIELT wordt Qi genoemd. Qi is voor de meeste mensen onzichtbaar en onmeetbaar maar is ongelooflijk essentieel en onze materiële wereld wordt erdoor gevormd. Zelfs je lichaam wordt erdoor gevormd! Alle functies van lichaam en geest manifesteren zich in Qi. Zelf kan ik de Qi waarnemen tijdens shiatsu behandelingen wanneer ik me goed afstem en heel sensitief wordt. Hierdoor kan ik de meridianen waarnemen en verstoringen traceren. But Thank God not all day! It would make me crazy... en zou een overprikkeling krijgen. Goed leren mediteren, afstemmen en snel weer kunnen switchen zijn hierbij The Keys. Qi is WAARNEMEN Voelen, verteren, bewegen en voortplanten. Qi zet andere elementen in beweging. In Kundal

De Rechter van de Herfst

De Rechter van de Herfst. {BLOG 2016} Wat is er nu lekkerder dan een boswandeling in de herfst, en de energie opsnuiven van het mooie pallet aan gekleurde bladeren om je heen? Ook de modder op het paden herinnert je eraan te zakken. Zak in je energie.. Slow Down .. Ik heb deze maand uitgeroepen en geproost  met een vriendin op: Slow November Motion! Verwen jezelf met mooie breisels, gekleurde vesten, warme schoenen en een fijne muts... Looks will go A Long Way ;) De muffe geur van paddestoelen en bladeren is volgens de Oosterse Geneeswijzen passend bij het metaal element van dit najaar. Het 'verscherpt' je zintuigen en stelt je op scherp.. Het stimuleert je om je eigen rechter te zijn. De perfecte tijd om met een warme beker chocomel of gemberthee, gefocust je administratie in te duiken, zaken door te spitten en tot op de bodem uit te zoeken. Misschien bespaart je dat ergens een paar honderd euro en kun je dat mooi besteden aan een zonvaka

BIJNIERUITPUTTING HET STRESSSYNDROOM VAN DE 21e EEUW

Hoe? Wat eraan te doen?! De nieren en de bijnieren worden in de Oosterse Geneeswijzen gezien als belangrijke potjes met Qi of levensenergie.  Aan ons de verantwoordelijkheid hoe met deze levensenergie om te gaan. Sommige zaken versnellen het leeg raken van deze belangrijke energievoorraad... Te denken valt aan drugs maar ook aan te veel alcohol, koffie of Red Bull! Waarom? Dit alles stimuleert de afgifte van het hormoon cortisol in je lichaam. Oorspronkelijk aan ons gegeven te sprinten voor een dinosaurus. Heden ten dag komt het aan overvloed vrij bij een volle mailbox, social media stress, buren, verkeersdrukte en zo door. Cortisol is ook nog eens een Love Handles Trigger. J e eetpatroon verandert hierdoor en je krijgt steeds meer trek in vette en zoete dingen. Fight or Flight? Wat als je een overdosis aan cortisol in je lichaam hebt en je continu dit gevoel ervaart? (verslavend gevoel ook voor sommige ...) Doordat je lichaam denkt dat er g

Zuiverende Krachtige Kundalini Vuurademhaling

Vuurademhaling of KAPALABHATI Vuurademhaling is een reinigende ademhaling die het bloed zuivert en vervuiling uit de longen en de slijmlaag verwijderd. Nadat je vuurademhaling hebt beoefend kun je soms al direct verschil merken.  Je voelt je fitter en de volgende dag kan ook je huid er al glanzender uit zien. Vuurademhaling hoe? Zit in een gemakkelijke meditatieve houding zoals kleermakerszit  met een rechte rug. Adem krachtig uit door de navel in te trekken richting de wervelkolom. Door deze beweging wordt de lucht naar buiten geduwd. In deze beweging blijven de borstkas en de ribbenkast ontspannen. Wanneer je inademt wordt de lucht vanzelf naar binnen gezogen en komt de navel weer naar voren. (De buikwand wordt dus weer vanzelf met zuurstof gevuld) Dit is een uitgebalanceerde ademhaling. Het accent ligt op het navelpunt en maakt je hele centrum (HARA) krachtig! Tempo Je begint rustig met 1 minuut vuurademhaling. Langzaam opbouwen tot